Hoe om te gaan met klachten?
De medewerkers van Care to Change doen hun uiterste best om je goede zorg en hulp te bieden. Toch kan het zijn dat je achteraf niet volledig tevreden bent over een behandeling.
Aan je opmerkingen of klacht wordt een groot belang gehecht. Allereerst omdat Care to Change het belangrijk vindt, dat je geheel tevreden bent. Daarnaast biedt dit de mogelijkheid om de zorgverlening te verbeteren.
Hieronder lees je wat je kunt doen met je klacht of opmerkingen.
1.) Voorleggen aan je behandelaar
De ervaring heeft geleerd dat een groot deel van de klachten op deze manier verholpen kan worden.
Als je er samen met je behandelaar niet uitkomt, dan heb je de mogelijkheid om je klacht voor te leggen aan de regiebehandelaar of zorgcoördinator. Mocht je je klacht liever direct willen voorleggen bij de klachtenfunctionaris dan kan dat natuurlijk ook. Wanneer je een klacht indient, dan wordt ernaar gestreefd om zo snel als mogelijk en maximaal binnen zes weken tot een oplossing te komen.
2.) Klachtenfunctionaris
Indien je contact wilt opnemen met de klachtenfunctionaris, dan kun je contact opnemen met Diana den Ouden (ddenouden@caretochange.nl).
3.) Geschillencommissie
Care to Change heeft voor het behandelen van geschillen een overeenkomst gesloten met Stichting Geschillencommissie EZa. De geschillencommissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en twee leden van wie één met een medische achtergrond. Wanneer een geschil wordt ingediend zal onderzoek worden gedaan naar de oorzaken van de klacht. Afhankelijk van de aard van het geschil wordt door de voorzitter bepaald hoe de commissie tot een uitspraak komt.
Meer informatie over de werkwijze van de geschillencommissie kun je vinden op de website www.geschillencommissie-EZa.nl. Tevens staat hier informatie over hoe je een geschil kunt indienen.
Tot slot
Houdt tot slot nog rekening met de volgende punten:
- Care to Change vindt het belangrijk dat je tevreden bent over de geleverde zorg. Wanneer je open bent over je ervaringen, help je jouw behandelaar om dit doel te realiseren.
- Een klacht kan ingediend worden door de cliënt of een door de cliënt aangewezen of wettelijk aangewezen vertegenwoordiger of een nabestaande.
- Het samen met een klachtenfunctionaris werken aan het oplossen van je klacht, zorgt er niet voor dat je recht tot het indienen van een geschil vervalt.
- Mocht je een geschil indienen, dan moet je rekening te houden met een termijn van zes maanden waarbinnen de geschillencommissie tot een uitspraak komt. Je wordt in dat geval verzocht om de geschillencommissie inzage te geven in je medisch dossier.