Hoe verwijs ik mijn patiënt?

U kunt de patiënt verwijzen door een verwijsbrief te sturen via ZorgDomein, via e-mail naar welkom@caretochange.nl of per post.

Kijk bij de desbetreffende locatie voor het adres.

Wat dien ik te vermelden op de verwijsbrief?

Conform de NHG standaarden moeten de volgende punten op de verwijsbrief staan:

  1. Gegevens verwijzer
    • Naam organisatie
    • Naam en specialisme verwijzer
    • AGB-code van huisarts EN praktijk
    • Handtekening van de verwijzer (een stempel of boodschap dat de brief digitaal verstuurd is en waarbij de handtekening dus ontbreekt, volstaat eveneens). Indien de brief via ZorgDomein is gestuurd, volstaat dit al als handtekening en hoeft er verder niks op te staan.
  2. Gegevens cliënt
    • Naam cliënt
    • BSN
    • Geboortedatum
  3. Gegevens geadresseerde
    • Naam van onze organisatie: (gericht aan) Care to Change
  4. Datum verwijzing (vóór de telefonische screening of op de dag zelf, maar niet – langer dan negen maanden geleden)
  5. Verwijzing naar basis of specialistische GGZ
  6. Het vermoeden bestaat / er is sprake van een DSM-diagnose

 

Enkel de volgende verwijzers mogen cliënten doorverwijzen:

 

  • Huisarts
  • Medisch specialist (waaronder een psychiater, ziekenhuis specialist, specialist ouderengeneeskunde en arts verstandelijke gehandicapten)
  • Straatdokter
  • Regiebehandelaar, in geval van doorverwijzing (GZ-psycholoog, klinisch psycholoog en psychotherapeut)
  • Bedrijfsarts

“Ik ben erg tevreden met de hulp die Care to Change mij geboden heeft. De therapie is multidisciplinair, persoonlijk, professioneel en op maat. ”

— Jaap

Past mijn patiënt bij Care to Change?

Wanneer u op basis van de beschrijving van de doelgroep en de exclusiecriteria twijfelt of uw patiënt passend is bij Care to Change of wanneer u graag meer informatie wilt over praktische zaken (denk bijvoorbeeld aan wachttijden of de intakeprocedure) kunt u bellen naar het secretariaat van Care to Change (088 789 789 0). Wij zijn dagelijks tussen 08:30 en 17:00 uur bereikbaar (behalve tijdens de lunchpauze tussen 12:00 en 13:00 uur).

Het secretariaat zal u in de meeste gevallen doorverbinden naar de medisch secretaresse of casemanager van de desbetreffende locatie van Care to Change.

Wie zijn wij?