Start

Wij werken op verwijzing door huisarts of bedrijfsarts. Je arts geeft zelf al aan of je naar zijn inzicht voor basis- of specialistische GGZ in aanmerking komt. Je kunt via ons aanmeldformulier een afspraak maken, als je een restitutiepolis en een verwijsbrief voor specialistische GGZ hebt.

Intake

Het eerste gesprek heb je altijd met één van onze vaste intakers en hierin vormen we ons een beeld van wat er speelt. De klachten die je nu hebt, het ontstaan van de klachten en wat je zelf al hebt gedaan. Neem gerust een naaste mee, zodat deze jou vanuit haar/zijn eigen invalshoek kan ondersteunen in het vertellen. Als het nodig is volgt er nog een tweede gesprek. Voordat we aan de slag kunnen volgt er altijd een psychiatrisch onderzoek door onze psychiater.

Behandelplan

Als we het eens zijn wordt er een behandelplan en behandelovereenkomst gemaakt en met je doorgenomen. Hierin worden met name de doelstellingen van de behandeling goed beschreven en de afspraken die we samen gemaakt hebben. Tevens worden de huisregels met je samen besproken, rondom privacy, no show en evaluaties van je traject.

ROM-meting

We meten de ernst van jouw klachten vanaf de start van je traject middels een digitale vragenlijst, de zogenaamde ROM-meting (routine outcome monitoring). Deze vragenlijst wordt je per mail toegestuurd en kun je digitaal doen, maar het mag ook samen met je behandelaar. Het is belangrijk dat we dat altijd bij de start, halverwege en aan het eind van een traject doen. Afhankelijk van de lengte van jouw traject bepalen we de tijdstippen.

Aanname en wachttijden team Amsterdam

Een aannamestop geldt voor specialistische GGZ trajecten. De aanmeldingswachttijd voor locatie Amsterdam bedraagt: 3 weken. De behandelingswachttijd voor locatie Amsterdam bedraagt: 12 weken.

Een aannamestop geldt voor basis GGZ trajecten. Daarnaast geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars. En geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

Aanname en wachttijden team Emmeloord

De aanmeldingswachttijd voor locatie Emmeloord bedraagt: 3 weken. De behandelingswachttijd voor locatie Emmeloord bedraagt: 4 weken.

Een aannamestop geldt voor basis GGZ trajecten. Daarnaast geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars. En geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

Aanname en wachttijden team Haarlem

De aanmeldingswachttijd voor locatie Haarlem bedraagt: 3 weken. De behandelingswachttijd voor locatie Haarlem bedraagt: 2 weken.

Een aannamestop geldt voor basis GGZ trajecten. Daarnaast geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars. En geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

Aanname en wachttijden alle teams Hilversum

De aanmeldingswachttijd voor locatie Hilversum bedraagt: 3 weken. De behandelingswachttijd voor locatie Hilversum bedraagt: 8 weken.

Een aannamestop geldt voor basis GGZ trajecten. Daarnaast geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars. En geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

Aanname en wachttijden team Zeist

De aanmeldingswachttijd voor locatie Zeist bedraagt: 3 weken. De behandelingswachttijd voor locatie Zeist bedraagt: 8 weken.

Een aannamestop geldt voor basis GGZ trajecten. Daarnaast geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars. En geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

Aanname en wachttijden algemeen

De wachttijd is gelijk voor elke hoofddiagnosegroep en de wachttijd is gelijk voor elke zorgverzekeraar.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, dan kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een andere zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen tien weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 

Laatst bijgewerkt op: 06-07-2020

 

T: 088 789 789 0F: 088 789 789 9E: welkom@caretochange.nl