Start

Wij werken op verwijzing door huisarts of bedrijfsarts. Je arts geeft zelf al aan of je naar zijn inzicht voor basis- of specialistische GGZ in aanmerking komt. Je kunt via ons formulier aanmelden, als je een restitutiepolis en een verwijsbrief voor basis- of specialistische GGZ hebt. Je wordt dan binnen drie weken gebeld voor een telefonische introductie.

Na de telefonische introductie kun je toegang krijgen tot ons cliëntportaal.

naar cliëntportaal

Intake

Het eerste gesprek heb je altijd met één van onze vaste intakers en hierin vormen we ons een beeld van wat er speelt. De klachten die je nu hebt, het ontstaan van de klachten en wat je zelf al hebt gedaan. Neem gerust een naaste mee, zodat deze jou vanuit haar/zijn eigen invalshoek kan ondersteunen in het vertellen. Als het nodig is volgt er nog een tweede gesprek. Voordat we aan de slag kunnen volgt er altijd een psychiatrisch onderzoek door onze psychiater.

Behandelplan

Als we het eens zijn wordt er een behandelplan en behandelovereenkomst gemaakt en met je doorgenomen. Hierin worden met name de doelstellingen van de behandeling goed beschreven en de afspraken die we samen gemaakt hebben. Tevens worden de huisregels met je samen besproken, rondom privacy, no show en evaluaties van je traject.

ROM-meting

We meten de ernst van jouw klachten vanaf de start van je traject middels een digitale vragenlijst, de zogenaamde ROM-meting (routine outcome monitoring). Deze vragenlijst wordt je per mail toegestuurd en kun je digitaal doen, maar het mag ook samen met je behandelaar. Het is belangrijk dat we dat altijd bij de start, halverwege en aan het eind van een traject doen. Afhankelijk van de lengte van jouw traject bepalen we de tijdstippen.

Aanname en wachttijden team Amsterdam

Voor ons basisteam in Amsterdam geldt een aannamestop.

Aanname en wachttijden team Emmeloord

Voor ons basisteam in Emmeloord geldt een aannamestop.

Aanname en wachttijden team Haarlem

Voor ons basisteam in Haarlem geldt een aannamestop.

Aanname en wachttijden alle teams Hilversum

Voor ons basisteam in Hilversum geldt een aannamestop.

Aanname en wachttijden team Utrecht

De aanmelding is open voor cliënten met een restitutiepolis, behalve polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Voor cliënten met een naturapolis, of een budgetpolis geldt een aannamestop.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Utrecht bedraagt: 4 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Utrecht bedraagt: 4 weken.

Aanname en wachttijden team Zeist

De aanmelding is open voor cliënten met een restitutiepolis, behalve polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid. Voor cliënten met een naturapolis, of een budgetpolis geldt een aannamestop.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 8 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 4 weken.

Aanname en wachttijden algemeen

De wachttijd is gelijk voor elke hoofddiagnosegroep en de wachttijd is gelijk voor elke zorgverzekeraar.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, dan kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een andere zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen tien weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 

Laatst bijgewerkt op: 16-06-2022

 

T: 088 789 789 0F: 088 789 789 9E: welkom@caretochange.nl