Start

Wij werken op verwijzing door huisarts of bedrijfsarts. Je arts geeft zelf al aan of je naar zijn inzicht voor basis- of specialistische GGZ in aanmerking komt. Je kunt via ons formulier aanmelden, als je een restitutiepolis en een verwijsbrief voor basis- of specialistische GGZ hebt. Je wordt dan binnen drie weken gebeld voor een telefonische introductie.

Intake

Het eerste gesprek heb je altijd met één van onze vaste intakers en hierin vormen we ons een beeld van wat er speelt. De klachten die je nu hebt, het ontstaan van de klachten en wat je zelf al hebt gedaan. Neem gerust een naaste mee, zodat deze jou vanuit haar/zijn eigen invalshoek kan ondersteunen in het vertellen. Als het nodig is volgt er nog een tweede gesprek. Voordat we aan de slag kunnen volgt er altijd een psychiatrisch onderzoek door onze psychiater.

Behandelplan

Als we het eens zijn wordt er een behandelplan en behandelovereenkomst gemaakt en met je doorgenomen. Hierin worden met name de doelstellingen van de behandeling goed beschreven en de afspraken die we samen gemaakt hebben. Tevens worden de huisregels met je samen besproken, rondom privacy, no show en evaluaties van je traject.

ROM-meting

We meten de ernst van jouw klachten vanaf de start van je traject middels een digitale vragenlijst, de zogenaamde ROM-meting (routine outcome monitoring). Deze vragenlijst wordt je per mail toegestuurd en kun je digitaal doen, maar het mag ook samen met je behandelaar. Het is belangrijk dat we dat altijd bij de start, halverwege en aan het eind van een traject doen. Afhankelijk van de lengte van jouw traject bepalen we de tijdstippen.

Aanname en wachttijden team Amsterdam

Specialistische GGZ trajecten

Een aannamestop geldt voor specialistische GGZ trajecten.

Generalistische basis GGZ trajecten

Een aannamestop geldt voor generalistische basis GGZ trajecten.

Aanname en wachttijden team Emmeloord

Specialistische GGZ trajecten

De aanmelding voor specialistische GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Emmeloord bedraagt: 2 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Emmeloord bedraagt: 3 weken.

Generalistische basis GGZ trajecten

Een aannamestop geldt voor generalistische basis GGZ trajecten.

Aanname en wachttijden team Haarlem

Specialistische GGZ trajecten

De aanmelding voor specialistische GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Haarlem bedraagt: 2 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Haarlem bedraagt: 4 weken.

Generalistische basis GGZ trajecten

Een aannamestop geldt voor generalistische basis GGZ trajecten.

Aanname en wachttijden alle teams Hilversum

Specialistische GGZ trajecten

De aanmelding voor specialistische GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Hilversum bedraagt: 15 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Hilversum bedraagt: 4 weken.

Generalistische basis GGZ trajecten

De aanmelding voor generalistische basis GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraars CZ, IZZ, NN, Ohra en Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Hilversum bedraagt: 2 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Hilversum bedraagt: 2 weken.

Aanname en wachttijden team Zeist

Specialistische GGZ trajecten

De aanmelding voor specialistische GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 13 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 4 weken.

Generalistische basis GGZ trajecten

De aanmelding voor generalistische basis GGZ trajecten is open. Hierbij geldt een aannamestop voor alle budgetpolissen van alle zorgverzekeraars, geldt een aannamestop voor de naturapolissen van zorgverzekeraars ZieZo en Zilveren Kruis en geldt een aannamestop voor alle polissen van zorgverzekeraars CZ, IZZ, NN, Ohra en Zorg en Zekerheid.

De wachttijd tussen de telefonische introductie en een eerste oriënterend gesprek (de aanmeldingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 2 weken. De wachttijd tussen het oriënterende gesprek en het starten van de behandeling (de behandelingswachttijd) voor locatie Zeist bedraagt: 2 weken.

Aanname en wachttijden algemeen

De wachttijd is gelijk voor elke hoofddiagnosegroep en de wachttijd is gelijk voor elke zorgverzekeraar.

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, dan kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een andere zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat de behandeling binnen tien weken vanaf de intake is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

 

Laatst bijgewerkt op: 02-11-2020

 

T: 088 789 789 0F: 088 789 789 9E: welkom@caretochange.nl